Přítelkyně.cz - úvodní strana
Diety
Beauty
Cvičení
Fashion
Miminka a děti
Těhotenství
Zdraví
Bylinky
Mazlíčci
Pěstujeme
Recepty sladké
Recepty slané
Bydlení a interiér
Cestování
Kreativní okénko
Vánoční recepty
Finance
Promi-news
Ze společnosti
Horoskopy
Na slovíčko
Svatba
Vztahy a Erotika
Kamasutra polohy
Kurzovní lístek
Biorytmy
Čínský horoskop
Magie
Počítadlo života
Fóra a diskuze
Venive.cz
 

    SUPER NABÍDKY

    V jaké poloze s partnerem spíte?

    Zábava

    Články

  

Desatero zásad, jak se vyhnout chřipce
spoluprace

Desatero zásad, jak se vyhnout chřipce

Příznaky chřipky na sobě někdy pocítil snad každý: horečka, bolesti hlavy a svalů a celková slabost. Není divu, chřipka neboli influenza postihuje zejména v podzimním období značnou část populace. „Nepleťte si však chřipku s nachlazením, tu opravdovou zkrátka nepřechodíte, udeří bez varování a počátečních příznaků a skolí vás znenadání tak,


že ráno nemůžete vstát z postele. Onemocnění může trvat až deset dní a únava, která ho provází, nezřídka přetrvá i několik týdnů,“ popisuje MUDr. Marta Tmějová z Očkovacího centra Avenier. Jakou zvolit prevenci a jak zabránit chřipce, aby vás letos na podzim či v zimě skolila? Zkuste využít deseti rad MUDr. Marty Tmějové a řídit se následujícími jednoduchými tipy.

1.) Vyhýbejte se místům, kde hrozí nákaza
Tato rada zní jednoduše, ale jedná se asi o nejzásadnější způsob prevence – v době zvýšeného výskytu chřipkových onemocnění omezte co nejvíce pobyt na místech, kde se shromažďuje větší množství lidí, a upravte svůj denní program tak, abyste se rizikovým místům vyhnuli. Pokud to jde, vyhněte se MHD a jeďte autem nebo se projděte, místo posezení v kavárně si pozvěte přátele domů, obědy si do práce noste z domova a návštěvu divadla odložte na jindy.

2.) Dopřejte organismu vitamínovou bombu
Na podzim, kdy riziko onemocnění chřipkou několikanásobně stoupá, platí dvojnásob pravidlo o pravidelném přísunu vitamínů v pěti porcích ovoce nebo zeleniny denně. Zvyšte příjem vitamínu C, který najdete v pomerančích, grepech, citrónu, rajčatech, červené paprice a bramborech, a také vitamínu E, který se skrývá v ořechách, máku, luštěninách, vaječných žloutcích a mléku. Pro jistotu můžete své tělo podpořit ještě vitamíny z lékárny, ale pozor, kvalitní vyváženou stravu tabletkami nenahradíte. V období chřipek také vynechte redukční diety, organismus potřebuje všechny síly pro boj s všudypřítomnými viry.

3.) Zničte viry mýdlem a teplou vodou
„Virus chřipky dokáže na vzduchu přežít až 48 hodin,“ varuje MUDr. Tmějová z Očkovacího centra Avenier, „a s pomocí špinavých rukou jej pak snadno přenesete na sliznici, kde se uchytí. Vědci se nedávno shodli, že prosté mytí rukou je jednou z nejúčinnějších preventivních rad,“ dodává. Strčte proto ruce pod kohoutek s teplou vodou několikrát denně, vždy před jídlem a po návratu z toalety, po manipulaci s penězi, cestě městskou hromadnou dopravou atd. Samotná voda k likvidaci bakterií a virů nestačí, nezapomeňte proto na mýdlo a ruce omývejte teplou vodou až po zápěstí po dobu alespoň 20 vteřin.

4.) Nezapomeňte na očkování
Očkování proti chřipce bývá veřejností často podceňováno, přitom vás chřipka může vyřadit z běžného provozu až na tři týdny a pro osoby s oslabeným zdravím může být dokonce i smrtelná. Očkování je třeba každý rok opakovat, protože virus mutuje. Lékaři doporučují nechat se očkovat právě na podzim, ještě před vypuknutím chřipkové epidemie. Ochrana začíná působit již dva týdny po očkování a přetrvává 6–12 měsíců. Na vakcíny někdy přispívá zdravotní pojišťovna nebo zaměstnavatel. Zjistěte si proto své možnosti a investujte do vlastního zdraví. Případná nemoc by vás stála mnohem víc, a to nejen co se financí týká. „V očkovacích centrech Avenier, které najdete již na 20 místech v České republice, se na rozdíl od čekáren u lékaře nepotkáte s nemocnými pacienty, takže se zbytečně nevystavujete riziku nákazy. Cena vakcíny je 280 Kč včetně aplikace,“ dodává MUDr. Marta Tmějová z Očkovacího centra Avenier.

5.) Pijte jako duha
Jednou z klíčových zásad prevence je dostatečná hydratace organismu. Nejvhodnějším prostředkem doplňování tekutin je čistá voda, nicméně dobrou volbou jsou i ovocné či zelené čaje a ředěné ovocné džusy. „Nedostatek tekutin se projeví na barvě moči, která má v ideálním případě být téměř čirá.
Blíží-li se její barva spíš žluté, je třeba zavodňovat intenzivněji. Hydratovaný organismus lépe vyplavuje toxické látky a snáze se vyrovná s útokem chřipkových virů,“ radí MUDr. Tmějová.

6.) Zahoďte cigarety (nebo alespoň uberte)
To, že kouření škodí zdraví, je starý známý fakt, možná vás ale překvapí, že kuřáci jsou náchylnější dokonce i k chřipce. „Každá vykouřená cigareta vysušuje nosní sliznici, která pak slouží jako ideální základna pro uchycení chřipkového viru. Riziko platí i pro pasivní kuřáky,“ varuje MUDr. Tmějová. Odříct si svůj zlozvyk není jednoduché, nicméně četné studie prokázaly, že počet kuřáků, kteří onemocní chřipkou, značně převyšuje počet nemocných nekuřáků.

7.) Dejte si topinky
Česnek je spolehlivý ničitel nejen upírů, ale i bacilů, to věděly už naše babičky. Dokáže pročistit tělo a působí protizánětlivě, ničí parazity, plísně, kvasinky i bakterie. Zkušenosti přírodní medicíny potvrzují v současné době i vědecké průzkumy. Mikrobiologové z Birminghamské univerzity dokázali, že účinné látky obsažené v česneku pomáhají hubit viry, které způsobují chřipku a nachlazení. Dejte si tedy k večeři topinky nebo česnečku a pro větší efekt můžete každé ráno sníst jeden stroužek samotný. Když jej zapijete vodou, nemusíte se bát ani typického odéru. Česneková léčba pomůže i tehdy, dostaví-li se první příznaky nachlazení.

8.) Rada jako křen
Křen není jen vhodným doplňkem k vepřovému, ale i ceněným pomocníkem ze zelené lékárny. Naši předkové přirovnávali jeho účinky ke schopnostem kořene žen-šen a staří Řekové věřili, že bystří mysl. Preventivně i při počínající nachlazení, rýmě nebo chřipce můžete denně užívat tři lžičky křenového medu. Připravíte ho jednoduše – nastrouhaný křen smícháte s medem v poměru 1:1.

9.) Ničte viry větráním
„Viry chřipky se většinou šíří vzduchem ve formě kapének. Co jim opravdu nesvědčí, je chladné počasí a mráz,“ radí MUDr. Tmějová z Očkovacího centra. Pravidelné větrání doma i v práci tedy brání jejich šíření. Pokud onemocněl někdo z rodiny, větrejte pravidelně i pacientův pokoj. Desinfekci můžete podpořit také tzv. horským sluníčkem, jehož pětiminutové záření v pokoji nemocného viry spolehlivě zahubí.

10.) Nedotýkejte se obličeje
Tato rada může znít banálně, ale oči, nos a ústa, nebo lépe řečeno oční, nosní a ústní sliznice, jsou pro chřipkové viry otevřené dveře do vašeho těla. Vyvarujte se proto mnutí očí, drbání nosu, okusování nehtů a přemýšlení s prstem v ústech. Obzvlášť v kombinaci s nedodržením pravidla o častém mytí rukou je dotýkání se vlastního obličeje jednou z nejsnazších cest, jak chřipku chytit.

Očkovací centrum Avenier
Očkovací centrum společnosti Avenier, a.s., je se svými 20 pobočkami největší sítí tohoto typu v České republice a jeho odborní lékaři ročně proočkují přes 70 tisíc klientů. Vedle tří pracovišť v Praze nabízí své služby také v Brně, Plzni, Českých Budějovicích, Ostravě, Karlových Varech, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Liberci, Jihlavě, Olomouci, Zlíně, Uherském Hradišti, Pardubicích, Břeclavi a Znojmě. Výhodou služeb očkovacího centra je zejména časová úspora, garance odbornosti a aktuálních informací od specializovaných lékařů a také jistota, že vakcína nebyla znehodnocena chybným skladováním či přenosem z lékárny. Očkovací centra společnosti Avenier nabízí očkování doporučená pro území ČR, např. proti hepatitidě typu A, klíšťové encefalitidě, HPV – rakovině děložního čípku, meningokokovým a pneumokokovým infekcím, chřipce, ale také vakcíny na cesty.


 

   

    Související odkazy

    Možnosti



TIP: Dámské spodní prádlo Luxusní spodní prádlo I Vánoce - 2016 - tipy na vánoční dárky I Svatební spodní prádlo I Zbytky látek na patchwork

Přítelkyně.cz časopis pro ženy 2004 - 2016, ISSN 1214-7133 - Všechna práva vyhrazena

 
O násKuchařka | Poradny | Kamasutra-sexuální polohy |  Miminko | Vánoce 2016 - recepty | Venive.cz | Zbytky látek